Audifansite
Audifansite
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Az Audi
 
Műszaki adatok
 
Reklám
 
Pontos idő
 
Linkgyűjtemény
 
Audi Cikkek
Audi Cikkek : Audi 200 Turbo II Automata

Audi 200 Turbo II Automata

  2004.12.05. 15:13


THX: Kalmár Attila Audi 200 Turbo II Automata Az alábbi cikk az Audi DRIVER 2000. Szeptember/Október-i számában jelent meg. Szerzője: Peter Noad. Ezért az előforduló sebességi adatok, felszereltségek eltérhetnek a megszokottól, valamint az ár adatok is fontban vannak. Továbbá mivel nem vagyok műszaki végzettségű ezért a fordításban lehetnek pontatlanságok. Audi 200 Turbo II (automata) Az Audi második sorozatú 200-as turbójának, amely a 100-as III. szériáján alapult, járt az a megkülönböztetés amely a gyár leggyorsabb autóját övezi, mindez nem a gyorsulásra hanem a végsebesség vonatkozásában. A luxus limuzin kiváló aerodinamikája lehetővé tette, hogy elérje a 230 kph-t a manuális sebességváltóval – közel 10 kph-val több mint az Ur-quattro-é - és így lett ezáltal a korai 80-as évek egyik leggyorsabb limuzinja. Még automatikus váltóval is igaz volt ez ( amelyik Angliában a legtöbb kocsi felszereltsége volt) miszerint a 200 Turbo túllépte az Ur-quattro végsebességét. Mint az Audi zászlóshajója, a 200-as meghaladta a korábbi szintet a luxus és a felszereltség tekintetében. Az eredeti 200-as jól eladható volt, így az Audi nem vesztegette az időt, hogy bejelentse a 100-as III. szériájának 200-as verzióját 1983 júliusában. Ez egy normális felszereltségű 200-as volt luxus belsővel és 136 LE-s motorral, később quattro és Avant modellel kiegészülve, de cikkünkben koncentráljunk a fronthajtású 200 Turbo limuzinra, ami 182 LE-s automata váltóval felszerelt volt. A 2144 cm3-s 5 hengeres motor amelyik az előző 200-ban volt, 170 LE-t teljesített. Ez lett átdolgozva 182 LE-re az új modellhez, kiegészítve számos az Ur quattro számára kifejlesztett egységgel, ilyen volt például az intercooler, a hűtő rács mögé helyezve, és az elektronikus gyújtás (mapped electronics ignition). Ez használta a a feltöltő levegőhőmérsékletének és a szívócsöveknek, a kopogás szenzornak a jelét és az adatait, és elérhetővé tette hogy a kompresszió viszony 8,8:1-ra emelkedjen. Az új kipufogó rendszer és a turbó, a magas kompresszióval együtt jelentősen megnövelték a nyomatékot és gazdaságosabbá tették az üzemanyag felhasználást. 1984 végén a turbó vízhűtéses változata mutatkozott be, amelynek segítségével lecsökkent az olajhőmérséklet és nagyban megnövekedett a turbó várható élettartalma, mivel egy elektromos pumpa folyamatosan cirkuláltatta a hűtést a turbó körül egy ideig miután a motor le lett állítva. A felfüggesztés kezdetben megegyezett a 100-val, de átdolgozták a rugózást, a lengéscsillapítókat és erősebb lett a féltengely. A 200 Turbónak 15 colos felnije volt 205/60-as gumival és 4 tárcsafékkel, amiből az elsők hűtöttek voltak. Ez volt az első Audi amelynél az ABS széria volt. Ez különbözött attól a rendszertől amit más gyárak használtak: a vezető kikapcsolhatta havon vagy laza murvás, kavicsos úton. A 200 Turbo kivételesen erős fronthajtású autó volt ezért javasolták az automatikus sebességváltót hogy segítsen megakadályozni a túlzott kerékkipörgést, ha a vezető túlságosan is "ólomlábú" volt, mivel kipörgés gátló nem volt akkoriban. A megoldás a kipörgés problémájára a quattro verzió bevezetése volt, amely 1985-ben jelent meg ebben a kategóriában (Angliában). Ugyanazzal az aerodinamikus karosszériával mint a 100-asnál, a 200-as Turbo-nál a légellenállási tényező 0,33-as értéket mutatott ami némileg elmaradt a 100-as kiemelkedő 0,30-as értékétől, „köszönhetően” a nagyobb kerekeknek, az intercoolerhez és az olajhűtőhöz szükséges extra levegő beömlő nyílásoknak, de még így is 20%-kal jobb volt mint más autónak ebben a kategóriában. Eltekintve a kerekektől, a látható különbség a 100-ashoz képest a fényszóró, a teljes szélességű hátsó lámpasor és a "turbo" felirat volt a csomagtartón. Belül azonban nagyon sok különbség volt található. Az elektronikus klíma alapfelszereltség volt, a hőmérséklet egy nyomógombbal volt állítható 15 és 32 Celsius fok között. Egy digitális kijelző mutatta a belső és a külső hőmérsékletet Celsiusban és Fahrenheitben. A gombok elnevezései "Hi", "Auto", "Lo" és "Econ". Az "Econ" állásban a kompresszor kikapcsolt és csak friss levegőt szállított a rendszer, ami által a fogyasztás jobb lett. Egy külön gomb szolgált az első és a hátsó jégtelenítő közötti választásra, a hátsó ablak fűtése automatikusan kikapcsolt 10 perc után. Sebességtartó automatika, ködlámpa, fényszórómosó, központi zár, elektromos ablakemelők, ülés magasságállítás, elektromos antenna és hátsó fejhallgató csatlakozó mind alapfelszereltség volt. Egy különlegesség, hogy csak az utas ajtaján lévő tükör volt elektromosan állítható és fűthető. A motortérben és a csomagtartóban is volt lámpa, valamint egy megvilágított tükör a lehajtható napellenzőben és egy térképolvasó lámpa is megtalálható volt. A hátsó utasnak korlátozottabb fejtere volt, valamint középső kartámasza, zseb az első ülés hátán és szeparált kontrollálható fűtő-hűtő rostélya. A műszerfal kijelzői a digitálisan mutatták a fogyasztás mértékét és az "Auto Check" kijelzőket, amely magába foglalta a folyadékok szintjét, az égők állapotát, a fékek állapotát, az alacsony olajnyomást, stb. Külön szeparált ellenálláspanel volt a különböző fő műszerek paneljain lévő izzók számára a megvilágított kapcsolóknak és a középső konzol számára. Az "egyérintős" vezetőoldali elektronikus ablakemelő és a késleltetett lekapcsolódású világítás volt az 1984-es év fejlesztése. A gyújtáskulcsba épített "világítás" lehetővé tette hogy a kulcs használható és látható legyen a sötétben is – ez egy hasznos dolog amely gyakran hiányzik napjainkban is. Extra felszerelés volt a 200-asoknál az elektromosan állítható és fűthető ülések, bőr kárpitozás, önbeállító felfüggesztés és sízsák amely a hátsó ülésen keresztül is használható. Eltekintve az Alpine fehértől, metál fényezés volt a sztenderd a Zermatt ezüst, a Gemini fehér, a Sapphire, az Amazon kék, a Topaz zöld a Sudan barna és a Montego fekete esetében. Az osztályon felüli minőségű Savoy velur üléskárpitozás Marine (kék), Brazil (barna) vagy Quartz (szürke) volt, ezt 3 műszerfal színnel lehetett kombinálni. A brit megjelenés idején 1984-ben, a 200 Turbo automata váltóval 17.792 font volt, közel 6.000 fonttal drágább mint a 100 CD. ABS, légkondicionáló, sebességtartó tempomat és a könnyűfém felnik voltak a legfontosabb különbségek. Akkoriban az automata 200 Turbo menetteljesítménye bámulatos volt: 0-96 km/h-ra való gyorsulása 8,2 másodpercbe tellett, ami gyorsabb mint a Scirocco GTI. A teljes gázzal való gyorsítás az automata váltóval 48-80 km/h-ra csak 3,6 mp volt és 80-113 km/h-ra 5,7 mp volt, míg a csúcssebesség elérte a 224 km/h-t. Azokban az időkben a legtöbb automata sebességváltó csak 3 fokozattal rendelkezett. Teljes gyorsításkor a felváltás 5500-as fordulaton történt, 77 km/h volt az elérhető maximális sebesség az egyes, míg 137 km/h a kettes fokozatban. A leggyorsabb 0-97 km/h-ra való gyorsulás akkor volt elérhető ha a sebváltó – használva a választókart – az egyes fokozatban volt tartva 6400-as fordulatszámig (85 km/h). Padlógázt adva harmadikból második fokozatba váltott a váltó 128 km/h-ig, míg kettesből egyesbe váltott 61 km/h-ig, de ez ritkán fordult elő hogy így használni kellett volna. Az automata váltó jól illeszkedett a turbo motorhoz. A széles tartományú nyomaték tartomány miatt lehetővé vált a motor és a turbo felgyorsulása azonnal alacsony sebességről is hirtelen gyorsítás esetén, ráadásul a turbo kisebb késlekedéssel lépett működésbe automata váltó esetében mint a manuális váltónál. Az átlagos fogyasztás 11,8 l/100 km volt, míg kényelmesebb túra tempó esetében 9,3 l/100 km volt elérhető. A nagy légkondicionálóval és automatikus sebességváltóval felszerelt luxus limuzin figyelemre méltóan gazdaságos volt. A nagy Audi kezelhetősége sokkal jobb volt mint bármely autónak ebben a kategóriában. Jó úttartása volt, nagyszerű egyenes futása, azonnali reagálása és mozgékonysága amely meghazudtolta az autó méreteit. Csendes és nyugodt volt nagy sebességnél, emiatt könnyen azon vehetted észre magad, hogy gyorsabban haladsz mint azt a szabályok megengedik. A tempomat hasznos felszerelés volt az akaratlan sebességtúllépés elkerülése céljából. Az elektromos napfénytető, a fedélzeti komputer és az elektromos állítási lehetőség a sofőr visszapillantójánál 1985-től kezdve sztenderd felszereltség volt. A komputer kijelzőjéről leolvasható volt az átlagos sebesség, az átlagos üzemanyag fogyasztás, a motor beindítása óta elfogyott üzemanyag mennyisége, a tankban maradt üzemanyag mennyisége, a dátum, az idő és a vezetéssel töltött idő. Ugyan csak egy memóriája volt a komputernek, de mindegyik funkciót külön is le lehetett nullázni, és az értékek megmaradtak a motor leállítása után is. Más jelentősebb változtatás nem történt. A hátsó ablakroló egy opcionális felszereltség volt. A Tornado vörös, a Titian vörös, az Oceanic kék, a Lhasa és Graphite volt az új szín és a Sierra (bézs) volt egy új választható belső kárpit szín. Később a színpaletta kiegészült az Almond bézs, a Flamingo, a Lago, a Maraschino vörös, a Nautic kék, a Satin fekete és a "Mother of Pearl" színekkel. 1989-ben a 200-as és a 100-as műszerfalát újratervezték és 3 extra műszert kapott amelyek a feszültséget, az olaj hőmérsékletet és az olajnyomást mutatták. A front hajtású Turbo ára 27.449 font volt. 1989 végén a 200-as gyártása befejeződött, és egy luxus felszereltségű 100 Turbo jelű autó jelent meg, amelyiknek alacsonyabb volt a teljesítménye, míg a gyártmánypaletta tetejére az Audi V8 került. JÓ PONTOK – izgalmas menetteljesítmény – agilis és közvetlen reakciók – hosszú távra is nagy kényelmet biztosít nagy sebességnél is – a turbomotorhoz jól illeszkedő automata váltó – gazdaságos a menetteljesítményéhez és a méretéhez képest – gazdagon felszerelt változat – nagy belső tér – galvanizált karosszéria – tartós anyagok a belsőben – most olcsó, de nehéz találni ROSSZ PONTOK – mechanikailag és elektromos szempontból bonyolult és nehéz javítani – a javítási költségei magasak – a korai nem vízhűtéses turbok élettartalma viszonylag rövid – az automata sebváltóolajhűtője szivároghat – a szervo kormány pumpája szivároghat – a kipufogó elrepedhet – a légkondinak állandó szervízelésre van szüksége – az olajhűtő csövei hajlamosak a rozsdásodásra és meghibásodásra. MŰSZAKI ADATOK _____MOTOR ______ Hengerűrtartalom (cm3): 2144 Hengerek száma: 5 Furat löket (mm): 79,5,0x86,4 Kompresszió arány: 8,8:1 Üzemanyag továbbítás: Bosch K-Jetronic Turbofeltöltő KKK K-26 0,82 bar nyomás, intercooler Teljesítmény: 182 LE (134 kW)/5700 Forgatónyomaték: 252 Nm/3600 ____KAROSSZÉRIA____ Meghajtási mód: front hajtás Sebességváltó: 3 fokozatú autómata 5. fokozat aranya: 37 kmh/1000 Első felfüggesztés: McPherson felfüggesztés, tekercsrugó, kanyarstabilizátor Hátsó felfüggesztés: Torsion tengely, Panhard rúd, önbeállító kar tekercsrugó, kanyarstabilizátor Első fékek: Hűtött tárcsa Hátsó fékek: Tárcsa Felni: Könnyűfém 6x15 Gumi: 205/60 VR15 ____MÉRETEK___ Hosszúság/szélesség/magasság: 4807/1814/1422 mm Tengelytávolság: 2687 mm Nyomtávolság (elöl/hátul): 1468/1469 mm Szabadmagasság: 126 mm Fordulási kör átmérő: 11,6 m Csomagtartó mérete: 610 liter (sphere)/ 570 (block) Benzintank: 80 liter _____SÚLY____ Üres súly: 1290 kg Terhelhetőség: 1790 kg Vontatható fékezhető súly: 1600 kg fék nélküli súly: 680 kg MENETTELJESÍTMÉNY ADATOK Csúcssebesség: 224 km/h 0-80 km/h 6,3 sec 0-97 km/h 8,2 sec 0-113 km/h 10,9 sec 48-80 km/h (padlógáz): 3,6 sec 80-113 km/h (padlógáz): 5,7 sec Átlagos fogyasztás: 11,8 l/100 km Gazdaságos vezetéssel: 9,4 l/100 km GYÁRTÁSI ADATOK Gyártás kezdete: 1983 augusztus Gyártás vége: 1989 július Karosszéria kód: 44 Motor kód: KG ÁRAK Angol ár újonnan: 17.793-27.449 font Jellemző ár most: 1.200-3.500 font -forrás www.audiklub.hu

 
Vendégek száma
Indulás: 2004-11-26
 
A hét Audija
 
Hivatalos hírek
 
Videók
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!