Audifansite
Audifansite
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Az Audi
 
Műszaki adatok
 
Reklám
 
Pontos idő
 
Linkgyűjtemény
 
Audi Cikkek
Audi Cikkek : Audi Coupe GT

Audi Coupe GT

  2004.12.05. 15:14


Audi Coupe GT THX: Kalmár Attila forrás: Az alábbi cikk az Audi DRIVER 1999. szeptember/október-i számában jelent meg. Szerzője: Peter Noad. Ezért az előforduló sebességi adatok, felszereltségek eltérhetnek a megszokottól, valamint az ár adatok is fontban vannak. Továbbá mivel nem vagyok műszaki végzettségű ezért a fordításban lehetnek pontatlanságok. A menetteljesítményekre vonatkozó adat is eltérhet mástól, pl. a 2226 ccm-es Coupe GT 0-100 km/h-ra gyorsulása az Automobile Revue 1986-os évkönyve szerint 8,6 sec. Nem megszokott egy gyártótól, hogy egy limitalt szériájú kifejlesztett autót hamarabb bemutasson mint a standard modellt, de az Audi a II. szériás Coupeval 1980-ban ezt tette. A Ur-quattro volt ez a kimagasló teljesítményű kifejlesztett autó, amit az Europai Motor Show-n mutattak be a közönségnek 1980 márciusában, míg a nagyszériás modell, a Coupe GT, csak 1980 novemberében mutatkozott be. Tehát a Coupe afelé tendált, hogy a szegényebb embereknek is legyen egy quattro kinézetű autójuk. A Coupe GT azonban több figyelmet érdemel, és most, egy dekáddal a gyártásuk befejezése után, úgy latszik egyre nagyobb népszerűséget szereznek az Audiért rajongók között. Ezzel a sikerrel azonban együtt jár a sajnálkozás is, amiatt, hogy az Audi jelenlegi modell palettáján nincs hasonló modell. A Coupe-t az 1980-1988 közötti széria II tagjaként kell besorolni, mert ez volt az alapja a második sorozatú 80-as limuzinnak, és ez követte a Coupe S-t, amelyik az I sorozatú 100-as széria leszármazottja volt. A Coupe GT bemutatkozásakor az Audi azt mondta: „Ennek az autónak a teljesítménye, felszereltsége, és nem utolsósorban, az exkluzív formájú karosszériája az, ami miatt a józan tulajdonosokhoz és a szenvedélyes autósokhoz fordulunk.” Kiemelték még a gazdaságos működtetést és a nagy belső teret ami nem volt megszokott egy sportos coupe-tól. A rivális autók akkoriban 2+2 ülésesek voltak, ahol a hátsó ülések csak gyerekek részére voltak elfogadhatóak, azonban az Audi Coupe egyedülálló 5 üléses teret ajánlott, hátul nagyobb hellyel mint a kortárs Golf. A hátsó fejtér megegyezett a 80-as limuzinéval, és a 494 literes csomagtartó csak 2 %-kal volt kisebb mint a limuzinban. A Coupe-nak ugyanannyi volt a tengelytávolsága és a nyomtávja mint a 80-nak, de 42 mm-rel rövidebb és 15 mm-rel alacsonyabb volt. A különbség a magasság esetén jelentősebb volt, feltehetően azért mert a Coupe szélvédője jobban meg volt döntve. Hogy ne csökkenjen a fejtér mérete, az ülések alacsonyabban voltak, és nem ajánlották az elhúzható napfénytetőt –csak azt amelyik dönthető vagy kivehető volt. A Coupe súlya 1020 kg, ami megegyezik a 80 CD-vel, a felfüggesztése is azonos volt a 80-val McPherson rendszerű merevítőkkel elöl és az Audinál megszokott torziós kar és Panhard rúd hátul. Az első változatot, GT 5S-nek hívták, 5 hengeres 1921 ccm-es karburátoros motorral volt szerelve, ez a rövid löketű verziója volt az Audi 100-as motorjának. Ezt fejlesztették 115 LE-re 5900-as fordulatnál és 154 Nm-es forgatónyomatékúra 3700-as fordulatnál. A Zenith 2B3 típusú 2 fokozatú karburátornak volt egy szokatlan „elektromos sündisznó”-ja (electric hedgehog) sokirányú izzófejjel, a gyújtása elektronikus volt és a kompressziója 10:1. A 4+E sebességváltónak az „E” fokozata a gazdaságos vezetést segítette. A brit modelleknél standard volt az ur quattro-ból átvett szervo kormány, de ez extra volt a nemet piacon. Angliában a 14 inch-es könnyűfém felni a 185/60-as gumikkal, míg Németországban 13 inch-es felnikkel és 175/70-es gumikkal volt standard, ahol a 14 inch-es felni volt extra. A könnyűfém felnik eleinte a jól ismert „Cookie-cutter” típusúak voltak, később ezt felváltotta a 16 küllős Ronals típusú felni. Az autón elöl tárcsa fék, hátul dob fék volt tálalható. A műszerek közé tartozott a voltmérő, az olajnyomás és az olaj-hőmérsékletmérő, és egy a gazdaságosságot segítő felkapcsolás kijelző. A Coupenak ugyanaz a 4 szögletes fényszórója, és a klasszikus 4 küllős kormánya volt mint az ur quattro-nak és az akkori 200-nak. Sport ülései, elektromos ablakai, központi zárja, hátsó ablaktörlője és a fa sebváltó gombja alkotta a standard felszerelést. A dönthető/elhúzható napfénytető (amit ha kivettek behelyezhető volt egy speciálisan kialakított helyre a csomagtartóba) és az automata váltó extra volt. Szokatlan megjelenése, festése volt a korai Coupeknak, 2 tónusú, a sötétebb, árnyékoltabb rész (valójában egy műanyag fólia) alul a lökhárító vonaláig ért, ami a „csípő” vonalnál egyesült a felső résszel. A hátsó, teljes szélességű panel a lámpák között, a rendszámtáblával együtt a Coupe szót is magába foglalta, és hátul kapott helyett a „GT 5S” jel is a korai modelleken. Ez később a hűtőrácsra került. A színek az alábbiak voltak: Zermatt ezüst, Topaz zöld, Sienna vörös, amazon kék, Gemini szürke, Montego fekete és Sapphire (mind metál), plusz Mars vörös és Alpine fehér. A belső tweed szerű anyag színei Azure, Reed (zöld) vagy szürke/fekete, amelyik elég gyorsan kikopott. A GT 5S ára 1981 közepén amikor megjelent 7.475 font volt, nagyjából fele az Ur-quattro akkori árának. Teszteltem a Coupe-t akkor és 0-97 km/h-t 9,8 mp alatt érte el, 0-113 km/h-ra 13,5 mp alatt gyorsult. A szokatlanul hosszú sebességi fokozat lehetővé tette, hogy meghaladja a 97 km/h-t másodikban és 145 km/h-t harmadik sebességi fokozatban. Hivatalosan a végsebessége 182 km/h, amit a negyedikben ért el, azonban jó körülmények között a 193 km/h-t is elérte ötödikben, vagy az „E”-ben, ahogy ezt a fokozatot ténylegesen neveztek. Az átlagos fogyasztása 8 l/100 km volt, kényelmesen, több mint 100 km-t megtéve 6,7 l/100 km-es fogyasztást értem el ezzel a sportos coupeval. Ez egy ideális autó hosszú távú utazásokra, egy igazi nagy utazó (GT), és látszólag rövidebbé teszi az utat mint amennyi az valójában. Kiváló a kormányzása, jó az egyenes futása, könnyen vezethető, meg akkor is ha a hátsó kerekei el is emelkednek éles kanyarokban. A hátsó ablakot nem lehet kinyitni, és a csomagtartó csak a vezető oldali középső (B) oszlopon lévő gombbal nyitható. A 2144 ccm-es K-Jetronic modell 1983-tól kapható, mint Coupe Fuel Injection. A teljesítménye elérte a 130 LE-t és a forgatónyomatéka 171 Nm volt. Elöl hűtött tárcsa fékei voltak ( de megmaradtak a dobfékek hátul), rövidebb 5 sebességes váltót kapott a 4+E helyett és nagyobb Cibie típusú fényszórót 2 egységes reflektorral az egy részes lencse mögött valamint egy 5E jelvényt. A fényszóró mosó és a ködfénylámpa standard volt. A végsebessége 201 km/h, és a gyorsulása 0-97 km/h-ra 8,8 mp volt. A fogyasztása kismertekben növekedett a karburátoros modellhez képest, de még így is eléggé gazdaságos volt. A Coupe Fuel Injection-t csak addig gyártottak amíg megjelent a GT 2,2 a 136 LE-s 2226 ccm-es motorral 1985-ben és 1986-ban. (Angliában csak quattro kivitelben volt kapható) Az 1921 ccm-es karburátoros motort felváltotta az 1994 ccm-es befecskendezős egység, amely szinten 115 LE-t teljesített de nagyobb forgatónyomatéka volt (165 Nm/3200). 1985-ben, a Coupe GT ugyanazt a lökhárítót és küszöböt kapta mint a 90-es limuzin, a döntött fényszóróval és az új tartósabb Brighton belső kárpittal. A 4 hengeres alap Coupe modellt, amit nem neveztek Coupe GT-nek, eleinte 90 majd később 112 LE-vel gyártották. A termelés utolsó 2 évében, a 2 kerek meghajtású GT 2,2-nek ugyanaz a 136 LE-s motorja és hátsó tárcsaféke volt mint a Coupe quattro-nak, az ara 1988-ban 14.915 font volt. A menetteljesítménye ugyanannyi volt mint a korábbi 2144 ccm-es Coupe Fuel Injection-nak, de a színválaszték 15-re nőtt. Habár Angliában nem volt katalizátoros változata, azonban Németországban 1987-ben és 1988-ban katalizátoros változatok is kaphatóak voltak. A Coupe túlélte a II. sorozatú 80-as limuzint 2 évvel, és összesen 169.000 darabot gyártottak belőle 1988 végéig. A Coupe-nak rövid verseny karrierje volt az Europai Túra Autó Bajnokságban; ez a lehetőség az indulásra a nagy hátsó térnek volt köszönhető. Az 1600-as kategóriában győztes 80 GTE 1980-as sikere után, az Audi a Coupe-val versenyzett a 2 literes kategóriában a Gr 2 csoportban 1981-ben, és a 2,2-es motorral az új Gr. A. szabályok szerint 1982-ben. A gyári támogatású autó a Votex színeiben futott, a motort Spiess készítette fel, a vezetők Willi Bergmeister, Manfred Trint, Peter Seikel és Lothar Schorg voltak. Habár a 2,5 literes motorú Alfa Romeo megelőzte őket, az Audi Coupe a hosszú távú versenyeken versenyben maradt. Egyik legjobb eredményük egy csoport győzelem és egy összetett negyedik hely a Monzai 500 km-es versenyen. JÓ PONTOK: - quattro kinézet - a tolvajok és a biztosítók is tudjak hogy nem quattro - nagyobb helykínálat mint más kupékban - 5 hengeres motor hangzása és menetteljesítménye - tartós futómű (80/90) - 320.000 km-re képes - gazdaságos - nem csapott hátú ROSSZ PONTOK: - a korai ülések hamar kikopnak - a karburátor az 5S-ben problémássá válhat - gyenge fény a korai szögletes lámpák esetében - a későbbi fényszórók elhomályosulásra hajlamosak - a hátsó fékek „besülnek” ha nem használjuk időnként keményen - nehéz a hátralátás az alacsonyabb vezetőknek -forrás www.audiklub.hu

 
Vendégek száma
Indulás: 2004-11-26
 
A hét Audija
 
Hivatalos hírek
 
Videók
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!