Audifansite
Audifansite
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Az Audi
 
Műszaki adatok
 
Reklám
 
Pontos idő
 
Linkgyűjtemény
 
Audi Cikkek
Audi Cikkek : Audi 80 CD

Audi 80 CD

  2004.12.05. 15:19


AUDI 80 CD Fordította: Kalmár Attila Szerzõje: Peter Noad Az Audi DRIVER 1999. november/decemberi számában jelent meg. Ezért az elõforduló sebességi adatok, esetleg a felszereltségek tekintetében eltér(het)nek a megszokottól, valamint az ár adatok is fontban vannak. Továbbá mivel nem vagyok mûszaki végzettségû ezért a fordításban lehetnek pontatlanságok. Amikor az Audi 80-as II. szériája megjelent az 1979-es modellév kezdetén, a motorválaszték 2 darab 1,6 literes karburátoros modellbõl (LS és GLS), egy 1,6-os befecskendezõs (GLE) motorbol állt, amelyek 4 hengeresek voltak. Létezett azonban még egy 1,3-as változat Németországban. 1982-ben a GLE gyártását befejezték, és helyette az 1,9-es 5 hengeres modellt kezdtékgyártani 80 CD néven, ami a II-es széria csúcsmodellje volt. Mielõtt a 80quattro megjelent volna, a CD volt a legjobban felszerelt 5 hengeres 80-asmodell. Ez volt tulajdonképpen az elsõ 90-es modell. A CD mechanikusan megegyezett az elsõ Coupe GT-vel, motorja kezdetben 1921cm3-es karburátoros volt. Ez volt a rövid löketû verziója a jól ismert 2144cm3-es 5 hengeresnek Zenith 2B5 típusú 2 állású karburátorral és 10:1 arányúkompresszióval. Ezt alakították át 115 LE-s (5900-as fordulaton) és 154 Nm-s(3700-as fordulaton) teljesítményûre. A 80 CD-nek ugyanaz a 6x14-es jellegzetes felnijei és 185/60 gumijai voltakmint a korai Coupenak, és a 4 küllõs szervó kormányban is megegyeztek(ugyanez volt az akkori Ur Quattro-nak is, kivéve a "turbo" szót). A CD ugyanakkor nem kapta meg a Coupe extra felszereléseit, mint a duplafényszórót,de a ködlámpák és a fényszóró mósók alapfelszereltségek voltak. A nagy méretû elsõ spoiler széles oldalsó gumi csíkkal és az "5S" felirattala hûtõrácson kiemelte az 5 hengeres 80-ast a 4 hengeres társai közül. Az autón belül gyûrõdésre hajlamos velúr huzat volt hatszögletû mintázattal,elsõ és hátsó fejtámlákkal és egy középsõ hátsó kartámasszal. Az ajtóborítását, a mûszerfal és a szõnyeg színeit összehangolták. Abban az idõben a CD volt az egyetlen 80-as amelynek szervo kormánya volt. Asztenderd felszereltség magába foglalta az elhúzható és billenõnapfénytetõt, az elsõ és hátsó elektromos ablakemelõt, a központi zárat, és a vezetõülésének magasság állítását. A 486 literes csomagtartónak voltvilágítása és egy szõnyegszerû anyaggal volt borítva, a szükség pótkerék a bal oldalra volt erõsítve. Néhány felszerelés még elég újnak számított a 80-as szériában, mivel ezekkorábban csak a csúcsmodellekben (100-as es 200-as) voltak megtalálhatóak.Extrának számított az automata sebességváltó és a színezett üveg. A metál festés sztenderd volt az alábbi színválasztás esetén: Surinami vörös vagy Gobi (arany) sötétbarna belsõvel, a Lhasa zöld vagy Inari ezüst zöld, homok szinû belsõvel, a Helios kék, a Meteor szürke és a Diamond ezüst Azure kék belsõvel. A nem metál festésû fekete, homokszinû belsõvel párosult. A II. széria megjelenése idején az Audi kiterjesztette a rozsdásodás ellenigaranciáját. Habár a II-es széria nem volt galvanizálva, azért növelték a rozsdásodási hajlam határát különbözõ gyártástechnológiai eljárásokkal, valamint úgy, hogy az egyes üregekbe viaszt fújtak. Mindezek együtt lehetõvétették a 6 éves rozsdásodás elleni garanciát. A 80 CD-nek egy hosszú áttételezésû 4+E sebességváltója volt. Elméletileg a maximális sebességet a 4. fokozatban érte el, mig az 5. (vagy E) a hosszútávú gazdaságos utazáshoz volt tervezve. A gyakorlatban azonban a motornak elegendõnyomatéka volt ahhoz, hogy az "E" fokozatban érje el a csúcssebességet és ideális feltételek mellett meghaladja az autó a gyárilag megadott 182 km/h-as értéket. Az autó 45 km/h-ás sebességtõl simán elgurul ötödikben, és 113-nál is csak2700-as a fordulatszám, igy az engedélyezett sebességhatárt anélkül el lehetérni, hogy a fõtengely 3000-et fordulna. Ha viszont a teljes 6000-es fordulatszámtartományt kihasználjuk, a középsõ sebességi fokozatokban, akkor sokkalsportosabb eredményt lehet elérni. 97 km/h-t a másodikban, és majdnem 148-ata harmadikban. A gyorsulás 80-113-re a sebességet váltva csak 6,5 mp, de az "E" fokozatban ugyanez több mint kétszer annyi idõbe kerül. A 0-97 km/h-ra gyorsulás 9,8 mp ugyanannyi mint a Coupe GT-nek. A 80 CD súlya 1020 kg, 70 kg-mal több mint a 4 hengeres változatnak, de igyis jóval könnyebb a mai modelleknél. Meglepõ módon a 4 ajtós limuzin súlya nem volt több mint a Coupenak. Jól kapcsolható sebességváltó és gazdaságos fogyasztás jellemezte az autót. Amikor kisebbik fojtószelep kinyilt, a váltást jelzõ lámpa kigyulladt már 1900-asfordulaton, és a váltást jelezte harmadikból negyedikbe 45 km/h-nál, és negyedikbõl"E"-be 64 km/h-nál. A nagyobbik fojtószelepnél a váltást jelzõ lámpa nem gyullad kicsak magasabb fordulatnál. Gazdaságosan vezetve 105 km/h-nál a 80 CD 7,3 literes fogyasztást ér el, míg normál vezetés mellett az átlag 8,5 liter volt. A gazdaságosságot jelzõ mûszer a hõmérsékletet jelzõ mûszer helyére került,igy a hûtõvíz hõmérséklete vörös szinû fénnyel jelezték magas állás esetén,és kék fénnyel alacsony hõmérsékletnél, ami azt mutatta hogy a vizhõmérséklet 65 C fok alatti. Az autó jól vezethetõ volt, és a kiváló szervokormány segitett abban hogyaz 5 hengeres érezhetõen agilisabb lett mint a könnyebb de nem szervos 4hengeres model. A CD-nek nem voltak hûtött fékei, de ez szintén nem volt megtalálható az ugyanilyen motorizáltságú Coupeban, sem a korai 80 Sportban. A CD volt természetesen a legjobban felszerelt és a legjobban eladható modell a kétkerék meghajtású 80-as II-es szériából. Miután a Sport változatbemutatkozott 1984-ben, a CD továbbra is a gyártási palettán maradt, de megkapta az 1994 cm3-es befecskendezõs motort. A teljesitménye ugyanannyi(115 LE) maradt, de alacsonyabb fordulaton (5400) és a forgatónyomatékamegnövekedett 165 Nm-re 3200-as fordulaton. Ugyanakkor a 4+E fokozatúsebességváltó helyére egy 5 fokozatú normál váltó került, amivel az elõdmodell gazdaságos menetteljesitménye megmaradt, de jobb gyorsulás voltelérhetõ a középsõ sebességtartományban. A gazdaságosságot jelzõ mûszert és a váltást jelzõ fényt törölték, a vizhõmér-sékletet jelzõ mûszert visszatették, és a hûtõrácson lévõ jelzést (5S) 5E-recserélték. Más csere nem történt. 1984-ben a 80 CD ára 9.333 font volt, ami 1.260 fonttal több mint a Sport ára, és 2.150 fonttal kevesebb mint a 80 quattro-e. A CD-bõl készitett Sport változat eléggé spártainak tûnt. Mi nem teszteltük az 1994 cm3-es változatot, igy a számokat a Coupe táblázatából idézzük, aminek ugyanilyen motorja volt, ugyanilyen teljesitménnyel, sebváltóval, és súly / teljesitmény aránnyal. Az 1984-es évjaratú modell megújitásakor az 5 hengeres modell a jól ismert90-es nevet kapta. A kétkerék meghajtású 90-es, amit gyakran 90 CD-nekneveznek, valójában a 80 CD volt új lökháritókkal, ferde fényszórókkal, új felirattal és alacsonyabban nyiló csomagtartóval. JÓ PONTOK: - 5 hengeres motor - gyors, gazdaságos - szervo kormány - jó felszereltségû 80-as - ritka, érdekes - tartós karosszéria és jó váltó - ülések tartósabbak mint a Sportban vagy a Coupeban - régi tipusú hõmérséklet állitás (hûvös fejtér / meleg lábtér) - olcsó hozzájutni most (de nehéz találni) ROSSZ PONTOK: - a karburátor az 5S-ben problémássá válhat - a korai elektromos ablakemelõk, központi zárak meghibásodhatnak - viz szivárgás lehetséges a tömitéseknél (csomagtartó, szélvédõ) - fényszóró elhalványulhat a feszültség ingadozás hatására -forrás: www.audiklub.hu

 
Vendégek száma
Indulás: 2004-11-26
 
A hét Audija
 
Hivatalos hírek
 
Videók
 

Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!